İstanbul ili Tuzla İlçesinde Yakamoz Boya firması bünyesinde yıllardır irili-ufaklı çok sayıda teknenin itina ile boyasını yaparak, denize indiren Alaplı’lı yat ve tekne boya ustaları Mutlu Bayar ve Vedat Sevim ortaklar işin yoğunluğu sebebiyle çok siparişi geri çevirmek zorunda kaldıklarını belirterek, Türkiye’nin yat sektöründe dünyanın en büyük beş ülkenin içerisinde olduğunu söylediler.

YAT VE TEKNE BOYACILIĞININ BÜYÜK ZORULUKLARI VAR.

Son 3 yıldır pandeminin de etkisiyle otel yerine yat ve tekne tatili tercih eden vatandaşların talepleri nedeniyle sektörünün en parlak dönemini yaşadığını ifade eden Bayar ve Sevim ortaklar şunları söyledi:

“Net konuşmak gerekirse; bu Pandemi döneminden tekne piyasası pozitif etkiledi. Biz yat ve tekne firmalarının tüm boya işlerini yapıyoruz. Yaşanan talep sebebiyle aynı anda 3 farklı yerde çalışıyoruz. Yeni inşaa ve refit proje işleri oldukça yoğun ve bizde titizlikle yapıyoruz. Yalnız sektörün zorluları yok mu? Her meslekte olduğu gibi,nitelikli eleman sıkıntısı var.

Biz mesleğe ortaokul çağlarında 80’li yılların ortalarında başladık. Bugüne kadar yaptığımız tekne sayısı oldukça fazla. Çalışan sayımız yoğunluğumuza göre 5 kişi ile 20 kişi arasında değişiyor.

Dediğim gibi pandemi tekne piyasasını pozitif etkiledi, şu anda çoğu kişi halen otellere gitmiyor. İmkanı olan yat alıyor ve tatilin keyfini çıkarıyor.

11 YILDIR BÜYÜYEN, KURUMSALLAŞAN BİR ŞİRKETİZ…

İki ortak el ele vererek, yıllarca omuz omuzda özel sektörlerde eleman olarak çalıştıkları sektörlerinde 2011 yılında kendi şirketleri olan Yakamoz firmasını kurarak, büyümülerini sürdüren Bayar ve Sevim ortaklar sözlerini şu şekilde sürdürdü:

Her meslekte olduğu gibi bizim de mesleğin zorlukları var. Ciddi boyutta yetişmiş eleman sıkıntısı yaşıyoruz. Aldığımız tekne ve yat siparişlerini en hızlı şekilde yaparak, masrafıyla, bakımıyla boyasıyla en itinalı şekilde teslim ediyoruz. Sıfırdan da boya yapıyoruz, ikinci el yat ve teknelerede bakım yapıyoruz.

Türkiye olarak yat sektöründe ilk beşin içerisindeyiz. Bizim ülke olarak yapmış olduğumuz tekne ebadına, boyutuna bakıldığında bu söylemi ortaya koyabiliyoruz. Tekne büyüdükçe talep azalır, küçüldükçe talep artar. Biz metrekareye göre fiyat veriyoruz. Bu atölyelerde imkansızlıklar içerisinde büyük işler yapılıyor. Buraya gelen müşterilerde şaşırıyor.

“ARA ELEMAN SIKINTISI YAŞANIYOR.”

Diğer yandan sektörde ciddi bir eleman sıkıntısı yaşıyoruz. Liseyi bitiren bir genç, çırak olarak burada işe başlıyor ve kalfa ile yaşadığı en ufak bir problem de işi bırakıp gidiyor. Biz bu sektöre bu mesleğe genç yetiştiremiyoruz. Yalnız biz ustalığımızı bizzat kendimiz yaparak, büyümeye devam edeceğiz.”

Editör: Yasin Ören